För trygg och säker leverans har vi valt Posten som vår partner. 

FRAKT

Frakt beräknas baserat på produkt / gods vikt / volym vikt. Alla våra varor skickas så snart som möjligt från vårt lager i Åkersberga, vanligtvis dagen efter att vi har fått din beställning. I webbutiken kan du välja mellan följande leveransalternativ:

Service Pack

Med servicepaket levereras frakt till ditt närmaste postkontor. Du kommer att bli underrättad genom meddelanden och hämta paketet i din närmaste stad. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar (individuella sträckor 6-7 arbetsdagar). Du har möjlighet att spåra sändningen på Min sida här eller på posten.se. Du kommer att få ditt fraktnummer via e-post när paketet skickas från vårt lager. Servicepaketet täcker hela Sverige.

Hemma till dörren

Om du vill få ordern levererad hem till dörren på kvällen. Paketet levereras vid dörren mellan 17:00 och 21:00 på leveransdagen. Leveranstiden är normalt 2-5 arbetsdagar beroende på avståndet. Hemma till dörren täcker mer än 50% av landets hushåll. Urvalet kommer automatiskt att finnas tillgängligt i onlinebutiken, om tjänsten är tillgänglig där du bor. Du har möjlighet att spåra sändningen på Min sida här eller på posten.se. Du kommer att få ditt fraktnummer via e-post när paketet skickas från vårt lager.

Förtullade tyngre varor

Leverans av tyngre varor (paket som väger mer än 35 kilo) är hem till dörren. Leveransdatum överenskommes mellan Tullpost och dig som mottagare och varorna levereras på platsen på mark / våningsplan. Varan levereras för kvitto, så mottagaren måste vara närvarande vid leveransen.  

ÅNGER / RETUR  

Skickas till webbutiken per post. När du använder ångerrätten måste du fylla i bifogade formulär och matcha objektet du vill returnera. Använd den medföljande returlappen på förpackningen. Vad du betalat för föremålet kommer att återbetalas inom 14 dagar efter att vi mottagit varan i retur. Varorna måste vara oanvända och i samma skick och kvantitet som vid inköpstillfället. Eventuella etiketter måste bifogas och originalemballagen måste åtfölja. OBS! Det är viktigt att det / de objekt som ska returneras är inslaget så att originalförpackningen inte är skadad. Föremål som returneras i originalpåsen märkt med frimärke kommer inte att behandlas. GREEN HILL påpekar att köparen inte kan ångra inköp av utrustning speciellt anpassad efter vikt och / eller storlek. Detta gäller även för alla produkter där det finns någon form av personlig anpassning. Köparen kan inte ångra eller byta delar som underbyxor, trosor och rash guards.

KLAGOMÅL

Om det finns en felaktig eller saknad artikel eller vi har skickat dig fel vara skickar vi dig en ny vara. Vid giltigt klagomål får du den täckta avgiften. Vänligen kontakta kundservice innan du returnerar varan / föremålen.

BYTE

 Om du vill byta till en annan storlek, returnerar du objektet till oss tillsammans med det slutförda registreringsformuläret. Använd den medföljande returlappen på förpackningen. Om du vill ha en ny produkt måste du lägga en ny order. Kontakta kundservice innan du returnerar varor. (Ange beställningsnummerinformation, retur och kontaktinformation) När du har lagt in en ny order returneras insättningsbeloppet till det kort du använde vid köpet. Vi rekommenderar att du använder Postens paket eller Smart Mail för spårning och försäkring. Av hygieniska skäl utbyts inte badkläder och underkläder (boxers, hipsters, trosor etc.). Varorna måste vara oanvända och i samma skick och kvantitet som vid inköpstillfället. Eventuella etiketter måste bifogas och originalemballagen måste åtfölja. OBS! Det är viktigt att de varor som ska returneras är inslagna så att originalförpackningen inte är skadad. Varor som returneras i det ursprungliga konvolutet som är märkta och har tejp och/eller frimärke, kommer inte att behandlas.

1. Kontakta kundservice innan du returnerar varor (Välj Retur / Anspråk / Leverans)
2. Fyll i returformuläret. Notera ditt beställningsnummer som finns på fakturan eller Min sida
3. Använd den bifogade returfliken på förpackningen
4. Skicka varan till Green Hill Sport Sverige AB, Stallgruvevägen 26, 18470 Åkersberga. Inom 14 dagar efter mottagandet av varan kommer du att krediteras det kort du använde 
6. Om du vill ha en ny produkt måste du lägga in en ny order